Hur var din utsikt på lunchen idag?

Min såg ut så här! När jag väntade på spårvagnen till Victoria Peak idag fick jag se reklam för Bubba Gump! Yes! Det är möjligen ett amerikanskt turistjippo att äta där, men de har riktigt bra mat. Jag var på Bubba Gump första gången i Tokyo för två år sedan och efter det har jag även klarat av Honolulu och Los Angeles. Jättegott!

Menyn har mycket att erbjuda för dem som äter allt – mycket är friterat – men det finns till mig också och idag åt jag en sallad med stekta räkor, päron, jordgubbar, hallon, pecannötter och fetaost. Tjejen bredvid sneglade på min mat, men beställde vinkokta musslor och räkor a la cajun. Mums!

Priserna? Jaaaa! Om maten kan jag säga att den är dyr. Salladen och en halv liter mineralvatten kostade drygt 200 HKD. Efter maten fick jag för mig att jag skulle ha ett par kulor sorbet att roa mig med under tiden jag stod i kön för att åka spårvagnen nerför kullen, men jag steg ur glasskön när jag fick höra priset när damen innan handlade en mintchokladkula i strut. 41 HKD!!! Och det var INTE amerikansk storlek på den kulan. Snarare japansk (de är pygméer i maten). 41 HKD för knappt 3 msk glass.

Igår kväll steg jag av Big Bus där det finns gott om restauranger. Jag hade spanat in några som såg lämpliga ut från fönstret. Det första stället ville ha 380 HKD för något som jag inte minns vad det var, men inget märkvärdigt. Nästa ställe ville ha 318 HKD för tre stora räkor. Jag reste mig och gick därifrån och valde ett japanskt/medelshavsställe istället. På tallriken fick jag stekt fisk med grönsaker och ”italienskt ris” för ett par hundra pengar.

Kommentera

