Tre varv i hjulet

När jag kom i land på Hong Kong-sidan hade bussen på röda linjen precis gått och jag hade därför 20-25 minuter på mig att hitta på något annat. The Hong Kong Observation Wheel ligger alldeles bredvid så det fick bli det. 100 HKD för en kvart och tre varv.

Vill säga några ord om min väska också som är min ständiga följeslagare på resor. I januari 2017 har jag haft den i tio år. Jag köpte den på en gatumarknad i Kapstaden dagen innan det var hemresa. Gatumarknaden låg på den plats där de sedan byggde Green Point Stadium till fotbolls-VM 2008.

Väskan är gjord av kohud och kostade ett par hundra kronor. Vidskeplig som jag är så vågar jag knappt säga det, för då händer väl något, men den är nästan omöjlig för en utomstående att bryta sig in i och jag kan bära den på axeln eller hänga bandet tvärsöver och ha säcken antingen på framsidan eller baksidan beroende på hur ”farligt” området är som jag befinner mig i. Runt om finns fickor där jag kan stoppa ner näsdukar, kartor och annat som åker upp och ner hela tiden. Den är suveränt bra och praktisk och har varit med mig på varenda resa jag gjort sedan en inköptes – alla utom en tror jag. Ett fynd!

Kommentera

