Vinterkängor i +30 grader

Idag har jag varit på Citygate Outlets. Det enda jag kom hem med därifrån var ett par vinterkängor från Timberland – nedsatta några hundralappar. Cerise! Så att de matchar min vintermundering från Whistler Mountain. Mina gamla Timberland är från våren 2008 – jag kan slänga iväg dem nu. Jag satte visserligen ner dem i förrådet för några veckor sedan, men det var för att jag inte vågade slänga dem om den kommande vintern anländer snabbt och jag inte har något att sätta på mig om fossingarna för att jag inte hittat ersättare. Kängorna som åker ut nu köpte jag också i sommarhetta – Sawgrass Mills outlet i Florida.

Citygate Outlets ligger en hållplats från flygplatsen och det tog en knapp halvtimma dit utan byte. Jag åkte tunnelbana dit och det var fint som snus! Rent – stolarna är inte klädda, man sitter på plåt – se bilden nedan, luftkonditionerat så att jag hade behövt koftan, välorganiserat och lätt att hitta och orientera sig. 19 HKD kostar biljetten dit, men eftersom jag planerar att åka mer idag köpte jag ett turistkort som gäller 24 timmar och för det betalade jag 65 HKD.

Tillbaka åkte jag en annan väg och stannade till på Ladies’ Market. Det är en gatumarknad med femtioelva stånd där allt möjligt säljs – kul ställe! Jag kom hem med ett par småväskor a la plånböcker eller vad man ska kalla dem – sådana kan man inte ha för många av. Mycket praktiska när man är ute och reser. Olika valutor brukar jag lägga i dem. Eller nycklar som inte får komma bort eller annat viktigt.

Adresslappar att sätta på väskor blev det också. Fem för 50 HKD. Prutat. 15 pengar styck ville hon ha, men det ville inte jag ge. De tre som ligger i bakre ledet på bilden nedan ska systersonen få – han ska ut och resa i sommar och behöver säkert något att sätta på sina väskor tänkte jag.

Åsså blev det en tavla också. Planen är att hänga den i badrummet. 100 HKD. Prutade ner den från knappt det dubbla.

Och på vägen hem stannade jag till på Pandora – plånboken var visst vidöppen idag …

Kommentera

